lördag, juli 11, 2009

En bit mat på San Leandro Tapas

Gillar du tapas så finns det flera olika ställen att gå på i Stockholm. En av mina favoriter är San Leandro Tapas som ligger på Sveavägen.

Min första kontakt med San Leandro var i Oslo, där de har två restauranger. I samma veva som jag flyttade till Stockholm (hösten 2007) öppnade de så även en restaurang i Stockholm. San Leandros restauranger är små men trevliga och har avslappnad atmosfär.

Här kan du välja mellan flera olika tapas eller välja en redan färdig meny. Tre tapas är lagom, men om du bara vill ha något att tugga på, går det bra att bara beställa en (eller så många du vill ha). Alla tapas serveras som hel eller halv. En halv är lagom om du vill ha en smakbit. Är ni däremot två runt bordet som vill ha samma tapas, kan du med fördel beställa en hel (billigare en två halva).

Personalen är trevlig och hjälpsam och kommer du bara förbi språkförbistringen (personalen talar främst spanska) så finns goda möjligheter för en trevlig kväll med god mat. Jag kan rekommendera deras lamm i rödvins- och hallonsky - MUMS.

Ett ställe jag gärna återkommer till i så väl Stockholm som Oslo.

BETYG: VG
PRIS: Medel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar